آب و هوای گرمسیری تایلند
نوشته شده توسط : نصیری

آب و هوای گرمسیری Savanna یا هوای مرطوب و گرمسیری نوعی آب و هوایی است که مربوط به طبقه بندی اقلیمی Köppen از "Aw" و "As" است. آب و هوای گرمسیری دریایی ماهانه ماهانه میانگین ماهانه بیش از 18 درجه سانتیگراد (64 درجه فارنهایت) را در هر ماه از سال دارد و به طور معمول یک فصل خشک خشک و خشک با کمتر از 60 میلی متر و نیز کمتر از 100 [ میلی متر} / 25] بارش. [1] : 200-1 این واقعیت دومی در مقایسه با آب و هوای گرمسیری موسمی است که در خشکی آن کمتر از 60 میلیمتر بارش دارد ولی دارای بیش از 100 است. [مجموع بارش سالانه {25}}. در اصل، یک اقلیم استوایی گرمسیری تمایل دارد که بارندگی کمتر را نسبت به هوای گرمسیری موسوم به بارش داشته باشد یا فصل های خشک تر را نشان دهد .

به طور کلی چهار نوع آبمیوه گرمسیری وجود دارد: تور تایلند نوروز 97

1 فصل های مرطوب و خشک متفاوت نسبتا طولانی. بیشترین بارندگی سالانه منطقه در طول فصل مرطوب و بارش بسیار کمی در طول فصل خشک تجربه می شود.
2 فصل خشک طولانی و فصل مرطوب نسبتا کوتاه. این نسخه ویژگی های هفت یا بیشتر ماه ماه خشک و پنج یا کمتر ماه های مرطوب فصل است. تغییرات در این نسخه وجود دارد:
در یک حالت افراطی، منطقه در طول فصل خیس کوتاه به میزان کافی بارش می گیرد تا از طبقه بندی نیمه خشک آب و هوایی جلوگیری شود . این تنوع خشکی آب و هوای گرمسیری ساوانا به طور معمول در نزدیکی مناطق رزرو تور تایلند نوروز 97  با آب و هوای نیمه خشک دیده می شود.
در افراطی دیگر، آب و هوا ویژگی های یک فصل خشک طولانی و پس از آن فصل کوتاه اما بسیار بارانی مرطوب است. با این حال، مناطق با این تغییرات آب و هوایی باران های کافی در فصل خیس را تجربه نمی کنند تا آب و هوای گرمسیری موسوم به آب و هوای گرمسیری را تجربه کنند.
3 یک فصل مرطوب طولانی و یک فصل خشک نسبتا کوتاه. این نسخه ویژگی های هفت یا بیشتر ماه های مرطوب فصل و پنج ماه یا کمتر ماه های خشک فصل. الگوی بارندگی این نسخه شبیه به الگوهای بارش است که در برخی از اقلیم های دریای گرمسیری دیده می شود اما بارندگی کافی در فصل مرطوب به میزان قابل توجهی را نشان نمی دهد.
4 یک فصل خشک با میزان قابل توجه بارندگی همراه با فصل بارانی خیس. در اصل، این نسخه شبیه الگوهای بارش است که بیشتر در آب و هوای موسمی گرمسیری یافت می شود، اما در فصل یا سال خشکی به اندازه کافی بارندگی در آنها ذخیره نمی شود.





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: